Українська мова 6 клас
Чотирнадцяте лютого
Контрольна робота № 6
Прикметник. Частина 1.
1. Прикметник означає:
А) предмет;
Б) ознаку предмета або його приналежність;
В) кількість предметів або їх порядок при лічбі.
2. Виділіть рядок, у якому всі слова -
прикметники.
а) Столик, широкий,
далекий, зроблений;
б) денний, ясен,
красен, ясень;
в) близький, жорстокий,
салатовий, міський;
г) великий, цегляний,
колючий, прив'ялить.
3. Як
змінюються прикметники ?
а) за
відмінками;
б) за
родами і числами;
в) за відмінками,
числами, часами; г) за родами, числами, відмінками.
4.
Ступені порівняння можна утворити від
А) якісних прикметників;
Б) відносних прикметників;
В) присвійних прикметників.
5.
Ознаку предмета за його відношенням до часу, місця, матеріалу тощо позначають:
А)
якісні прикметники;
Б) відносні прикметники;
В)
присвійні прикметники.
6. Позначте рядок, у якому всі слова — відносні
прикметники.
а) Кислий, вовняний,
мамина, вечірня;
б) міський,
полтавський, шкільний, лісовий;
в) дерев'яний, ясний,
батьківський, солов'їний;
г) літній, вечірній,
молочний, білий.
7. Позначте речення, у якому вжито
відносний прикметник.
а) На просторому
майдані людно, мов на ярмарку (А. Шиян).
б) Горить-палає рожевий
ранок (С. Васильченко).
в) Пишається над водою
червона калина (Т. Шевченко).
г) Мир утихав після
денної праці (Панас Мирний)
8.
На питання чий? чия? чиє? відповідають:
А) якісні прикметники;
Б) відносні прикметники;
В) присвійні прикметники.
9.
У формі найвищого ступеня порівняння стоять прикметники:
А) гарніший, біліший, гіркіший;
Б) більш легкий, менш вдалий, більш творчий;
В) найкращий, найбільш міцний.
10. Короткі форми
прикметників - це
А) золотая, широкеє, відважнії;
Б) юний, мужній, блакитний;
В) повен, рад, золот, зелен.
11. Виділіть речення з прикметником у короткій
формі.
а) Хотіла б я вийти у
чистеє поле (Леся Українка).
б) Є приказка весела:
їж, коли роток свіж (Л. Глібов).
в) 3 тітчиного садка
роздавався тихий Івасів голосок (Панас Мирний).
г) Молодая дівчинонька
в садочок виходить (Леся Українка).
12. Вказати ступінь порівняння та його форму прикметників
найбільш високий,
найменш стиглий:
а) найвищий
ступінь;
б) вищий ступінь, проста
проста форма;
форма
в) найвищий ступінь, складена форма;
г) вищий ступінь,
складена форма
ІІ рівень ( 2б )
1. Знайди й підкресли ,,зайвий” прикметник
1. Дерев’яний, веселий, лаковий, пластиліновий.
2. Доньчин, материн, батьківський, товаришів.
3. Ластів’ячий, пізній, грачиний,
лебединий.
2. Утворіть присвійні прикметники від поданих слів
Сестра, брат, прадід, Микола, Андрій, Марина.
ІІІ рівень ( 4б )
3 . Виписати прикметники, від яких утворюються ступені порівняння. Від двох утворіть вищий та найвищий
ступені порівняння.
Світлий, молодий,
вечірній, міський, шерстяний, дорогий,
солов'їний,
цегляний, батьківський, науковий
4. Розподіліть і запишіть у три колонки
прикметники, відповідно розряду ( якісні, відносні, присвійні).
Шевченкова, круглий, лляний, солодкий, шовковий, щасливий, весняний, материн, мудрий, добрий, козацький, мідний,батьків, свіжий, пташине, сестрин, ранній, Миколин, запорізький, Маріїн, новий
Роботу прислати на перевірку.
Комментарии
Отправить комментарий